Start JUTROBiura Nieruchomości Słupsk Słupsk biura nieruchomości prowizję kiedy zapłata biura podróży oferta poza sezonem biura pracy firm zagranicznych Biura podruży wycieczki szkolne biura nieruchomości bielsko biała biura Nieruchomości w Lesznie Wlkp Biura Nieruchomości Stalowa Wola biura pośrednictwa pracy Poznań Biura tłumaczeń na wschodzie polski komedia rosyjska ninoczka
A jak zlapia GROM ?

lotniska anglii
 

JUTRO

Temat: Objazdy Placu Grunwaldzkiego od 111/12.03.2006


 Leo <le@wytnij.gazeta.plwrote:
A poza tym ciekawa obserwacja.  Na 555 kursował dziś... autokar (chyba
jelczydło) biura turystycznego Pelegrinus :)) Trochę nietypowy pojazd do
komunikacji podmiejskiej...


Hehe, kursuje tak juz ponad tygodnia :)
Czekamy na ZKM Suwalki


Źródło: topranking.pl/1725/objazdy,placu,grunwaldzkiego,od,111,12,03,2006.php


Temat: Z Suwałk do Wilna... Pomocy!
Jeździł co drugi dzień, z resztą PKP zlikwidowała ten pociąg z powodu braku
pasażerów. Wcale się nie dziwię, bo jechał prawie 6 godzin z Suwałk do Wilna.
W to miejsce będą kursowały autobusy zatrzymujące się przy dworcach PKP. Myślę,
że z jakąś lokalną wycieczką będzie dużo szybciej i taniej. Trzeba pytać w
Suwalskich biurach turystycznych.
Białostocki PKS wozi do Wilna - można wsiąść w Suwałkach.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,74,26411313,26411313,Z_Suwalk_do_Wilna_Pomocy_.html


Temat: Czy warto wybrać się na Santorioni?
Zamiast zachodu słońca wyśniło mi się spóźnienie na prom; gdy dotarliśmy do
portu zobaczyliśmy odpływający od brzegu statek. Moje zdenerwowanie tym faktem
pogłębiło się na widok męża skaczącego do wody aby zatrzymać oddalający się
"superjet".
Po zapoznaniu się z rozkładem jazdy promów i stwierdzeniu,że w niektóre dni
nie ma połączeń Krety z Santorynem postanowiłam całkowicie zdać się na biuro
podróży.
W końcu od tego ludzie pracują w branży turystycznej aby za nas "główkować"; za
to im płacimy(!). Niemniej im bardziej poznaje realia tym więcej zaczynam się
niepokoić o przebieg tegorocznego urlopu.

Jeśli mam wyrazić opinię o panoramie to szczerze mówiąc skoncentrowałam uwagę na
plaży w Kamari; wczorajszego dnia z wielką uwagą czytałam opis pobytu i
organizację wolnego czasu na Krecie przez turystę z Suwałk (adres podałeś przy
jednym z tematów na forum). Był na tyle ciekawy,że mnie "wciągnął":-)).Polecam
go innym forumowiczom, którzy lubią organizować odpoczynek na własną rękę nie
oglądając się na rezydenta z biura podróży.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,203,36251330,36251330,Czy_warto_wybrac_sie_na_Santorioni_.html


Temat: Wycieczki do Wilna
Wycieczki do Wilna
Czy istnieją biura turystyczne organizujące tanie, jednodniowe wycieczki z
Suwałk do Wilna?
Byłbym wdzięczny za linki.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,74,2117545,2117545,Wycieczki_do_Wilna.html


Temat: AliBaba - wrocilam z dzieckiem.... moje wrazenia
nie wiem o jakie papiery chodzi....:(
ja nie chcialam disneylandu... i bylo mniej wiecej tak jak sie spodziewalam...
o prysznicu na palzy tez pisalam.... dala sie polac. twarz tylko nie bardzo.
nei wiem czemu to ze znalazlam takie rozwiazanie jej mycia to takie zle? czy ze
sie bala prysznica w wannie to az tak zle? sama pisalas mi wczesneij ze to moze
byc problem ale ze mozna przezyc i przezylam....

70LE to 35 zl.... jak pomyslalam ze u nas zapalcilabym za taxi na koniec
miasta wiecej, to nei weydalo mi sie drogo... ale jak sie siedzi w aucie, wozek
w bagazniku i facet CI mowi, ze Cie nie zawiezie w ta i spowrtoem za 50LE,
tylko 80 i nic nie daje targowanie.... to jest inna sytuacja. moglam wyjsc i
miec go gdzies, ale nie mialam gwarancji ze mi odda wozek z bagaznika i co?
targowalismy sie i klocilismy, ze bylo ustalone 40 i co nic to nie dalo.
po tym jak nas tam zawiozl i obejrzalam rybki nie zaluje i tyle.

mam mile wpsomnienia i tez to napisalam... ale WY starzy egipcjanie
widzieliscie tylko to co pisalam na nie:(
maz wypoczywal tak jak i ja.... zawsze to wakacje, plaza i slonce.... zreszta
jest kochany.... lubi si ebawic z dzieckiem.
te wakacje byly i dla nas oboja super.

a co do kupienia wakcji u Ciebie.....
cena ta sama.... podpisuje sie umowe i nie wiem jaki mozna miec problem, co
sugerujesz....
tylko, ze Twoje biuro sprawdzilam i bylo za duzo na nie: daleko, nie mozna
soobiscie isc, drugi koniec Polski. znajomy z Suwalk byl na tej ulicy co
podajesz adres i nie widzial biura, tylko biuro Wigry (czy jakos tak, juz nie
pamietam), niejestes zrzeszona w Państwowej Izbie Turystyki ... wiec za duzo
bylo na nie....
no i jak mi teraz po przeczytaniu opiniii na moj post, powiedziala kolezanka:
nie masz gwarancji , ze by Cie nie wyrolowala i np. jakby sie cos dzialo i
potrzebowalabym od Ciebie pomocy, to czy bys nie siedziala sobie i smiala sie
ze mnie, tak jak teraz to robisz???????????
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,622,49735771,49735771,AliBaba_wrocilam_z_dzieckiem_moje_wrazenia.html


Temat: dyslokacja jednostek rosyjskich na terenie kongresowki do 1914 - historia koszar porosyjskich

Maciek AnteckiPoszukaj "broszur bojowych" wydawanych przez OB PPS circa w
tym


okresie.


Szukam konkretnie materialow do i bede wdzieczny za pomoc:

d. koszar 1918 - 1939 1 Pulku Strzelcow Konnych w Garwolinie (czesc budynkow
eksploatowana jako sad rejonowy, administracja domow mieszkalnych miesci np.
w dawnej cerwkwi pulkowej, hurtownia materialow budowlanych w dawnych
stajniach, ZOZ, itp.

d. 1 Pulku Szwolezerow im. marszalka Jozefa Pilsudskiego - obecnie teren
Nadwislanskich Jednostek MSW miedzy ul. Podchorazych, Czerniakowska,
Szwolezerow a terenem parku Lazienki w Warszawie - konkretnie do sali
siatkowki i gimnastyki artystycznej CWKS Legia Daewoo - obiekt wydzielony z
terenu koszar - wyglada na budynek dawnej krytej ujezdalni, obecnie
eksploatowany jako sala sportowa.

d. 3 pulk Szwolezerow im. plk. Jana Kozietulskiego w Suwalkach - obiekty
czesciow jako budynki komunalne - czesciowo opuszczone.

Niestety nie udalo mi sie dotrzec do zrodel czy opracowan - bede wdzieczny
za wskazowki. Materialy inwentaryzacyjne dotyczace obiektow d. koszar z MON
czy Agencji Mienia Wojskowego nie sa rzetelne - zawieraja dane przyjete z
zalozenia (zwykle falszywe) w latach 50-60tych i rozmijaja sie z prawda.

Stosunkowo latwo znalezc takie informacje w materialach historycznych czy
turystycznych (ale rzetelnie przygotowanych) dotyczacych miejscowosci
atrakcyjnych turystyczne z duza iloscia zabytkow - np. Pultusk. Udalo mi sie
nawet ustalic i okres budowy i firme budowlana, ktora budowala koszary -
uzywane do 06,2001 przez 1 Pultuski Batalion Saperow (jednostka ulegla
likwidacji), nie mowiac o nazwie i numerze jednostki rosyjskiej stacjonujace
do 1914 r. - 10 Aleksopolski Pulk Piechoty.

Budynki te o konstrukcji ceglanej zostaly wybudowane przez lokalne firmy
budowlane w koncu XIX i na poczatku XX w., na podobnym planie,
niepodpiwniczone - wyglada, jakby projektowalo je jedno biuro projektowe, do
dzis istnieja w wiekszosci miast d. kongresowki (np. Lublin, Deblin, Pulawy,
Lomza, Bialystok, Suwalki, Siedlce, Warszawa) - jako "spadek" po
stacjonujacej armii rosyjskiej. Niektore z nich zostaly wpisane na liste
zabytkow.

Niestety nie zetknalem sie z opracowaniem calosciowym poswieconym
stacjonujacym jednostkom - za to sa dostepne inforamcje o fortyfikacjach
rosyjskich. W materialach o powstaniu listopadowym: Stanislaw Harbutt "Noc
29.11.1830 w swietle dokumentow przed najwyzszym sadem kryminalnym",
Warszawa 1930 jest infiormacja, ze na terenach d. koszar 1 pulku Szwolezerow
i klubu CWKS Legia Daewoo - stacjonowal pulk kirasjerow wolynskich i pulk
ulanow cesarzewicza.

pozdrawiam i bede wdzieczny za pomoc

Stefan Swietliczko


Źródło: topranking.pl/1580/dyslokacja,jednostek,rosyjskich,na,terenie.php


Temat: Dworzec PKP Zamość - Zawada


| W piątek w telewizji lokalnej , zamojskiej toczyła się dyskusja na temat
| przeniesienia dworaca pkp z Zamościa do Zawady.

-------Przeglądałem stare wycinki i znalazłem artykuł z Tygodnika
Zamojskiego:
Krzysztof Czubara "Zamość pod Zawadą" nr niestety nie znam, ale z ok 1995
roku:

" W listopadzie 1994 r. Rada Miejska Zamościa przyjęła uchwałę zatwierdzający
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta. Zawarto w zapis o
likwidacji istniejącej linii kolejowej w rejonie Zamościa, m. in. odcinek
toru
między stacją Zamość Osobowa a Nową Osadą. (...)  Zgodnie z głównymi
założeniami
studium rozwiązań komunikacji kolejowej węzła Zamość ruch towarowy ze stacji
Zamość Główna Osobowa zostanie wyniesiony do stacji Zamość Bortatycze.
Obsługa
cyklu bocznic będzie się odbywała przez dzielnicę przemysłową.


Ten plan zagospodarowania to chyba nie była wtedy żadna nowość. To już w
latach 80 projektowali wyprowadzenie kolei z miasta. Zresztą pokłosiem tych
planów były wielkie inwestycje w Bortatycze i Zamość Płn. Z tym, że wtedy
podejmowano te decyzje w oparciu o zupełnie inne plany i prognozy. Ruch
towarowy po normalnym do Hrubieszowa był dużo większy niż teraz a i jeszcze
miał wzrosnąć w związku z planami budowy nowej cukrowni w Tyszowcach. Poza tym
dzielnica przemysłowa w Zamościu generowała o wiele większy ruch. W dłuższej
perspektywie wyprowadzanie ruchu towarowego na obwodnice było wtedy logiczne.
Teraz przy obecnym ruchu towarowym takiej potrzeby niema. Zresztą w czasach
gdy powstawał ten plan prognozowano różne dziwne rzeczy, jak chociażby, że
Zamość rozrośnie sie do 200tys. Może w takim założeniu dworzec Zamość Płn.
znalazłbysię nie na peryferiach ale w sąsiedztwie nowych osiedli
mieszkaniowych.


(...) Jeżeli
chodzi o ruch pasażerski to dwa warianty: 1. dotychczasowy 2. skierowanie
ruchu
z kierunku Hrubieszowa przez obwodnicę LHS i łącznicę w Koloni Siedliska na
Rejowiec. (...) DOKP przewiduje budowę nowego Dworca Zamość - Zawada, gdzie
będzie się odbywać pełna obsługa pasażerów i wprowadzenie pociągu
łącznikowego
lub autobusu szynowego między dworcem Zamość Główny a Zawadą. W istniejącym
dworcu odbywałaby się sprzedaż biletów i funkcjonowałyby też biuro kolejowe.
Jest to zdaniem dyrektora Augustowskiego niekorzystne. ( Tadeusz Augustowski
Zastępca Dyrektora Wschodniej DOKP ds utrzymania inwestycji - popierał on
wariant dotychczasowy ). DOKP rozpatruje ten wariant jako zło konieczne.


Oby stanowisko PKP PLK było w dalszym ciągu podobne do tego reprezentowanego
przez DOKP wówczas. Ingerencja obecnie w układ torowy na terenie miasta, to
pomysł niedorzeczny. Niedość, że poszłoby na to sporo pieniędzy, to jeszcze
narobi się szkód w całym regionie i w samym mieście. A po kilku latach władze
obudzą się z przysłowiową ręką w nocniku, jak kawalkady tirów będą rozjeżdżać
DK74, a turyści wybiorą sobie inne okolice na wypoczynek.
Poza tym, teraz widać, że uwalenie ruchu pasażerskiego na Hrubieszów bylo
bardzo na ręke włądzom miasta w kontekście rozbiórki torów. A niestety obecnie
zapotrzebowanie na pociągi łąćznikowe do jakiś sensownych dalekobieżnych z
Zamościa jest, ale wszyscy mają to gdzieś. Ludzie są zmuszeni do korzystania z
tego co proponuje PPKS Hrubieszów i PPKS Zamość.Hrubieszów wlaczył o
utrzymanie połączenia przez 4 lata. Trzebabyło skopać totalnie rozkład jazdy,
żeby zlikwidować tam pociągi pasażerskie.


Uzupełnieniem pierwszego wariantu pozostawiającego dotychczasowy układ torów
jest propozycja uruchomienia w Zamościu , pierwszej w Polsce kolejowej trasy
miejskiej. Trasa przebiegałaby przez przystanek Starówka , obok ciepłowni
Szopinek, przez Dworzec Północny, Sitaniec, Bortatycze do stacji Zawada i z
powrotem do stacji Zamość Główna. Ten układ komunikacyjny mógłby spełniać
także
walory turystyczne. Uruchomienie takiej linii i jej finansowanie, musiałoby
być
wspólnym dziełem DOKP, miasta i gminy Zamość. Kolejową sieć miejską
obsługiwałyby autobusy szynowe , dwuczłonowe typu 208 M , produkowane przez
Kolejowe Zakłady Maszyn "KOLZAM" w Raciborzu. (...).


Pomysł ciekawy i bardzo śmiały. Tylko zapewne Zamość był wówczas za biedny na
współfinansowanie takiego projektu. Poza tym, te SN81 (bo chyba to jest 208M)
w sezonie owszem miałby co wozić, ale poza nim, nie wiem czy obecne 80 tys.
mieszkańców by wygenerowało odpowiedni ruch.


Dziś jednak wiadomo, że ani prezydent, ani Rada Miejska, jak też wojewoda ,
nie
zgodzą się na likwidację koleji i dworca osobowego w Zamościu. Plan
zagospodarowania przestrzennego miasta przewiduje, że przewozy odbywać się
będą
przez dwa dworce: czołowy Zamość i przelotowy: Zamość Północ. (...).


To teraz jak się uwaliło połączenia do Hrubieszowa, zapenw miasto wychodzi z
błędnego założenia, że to jest dobry stan i zapotrzebowanie Hrubieszowa na
pociąg należy pominąć.


Na spotkaniu z przestawicielami DOKP zorganizowanym przez kolejowe związki
zawodowe w Zamościu, 6 września, przedstawiciel Zarządu Miasta radny Zbigniew
Harasim oświadczył , że nieprawdą jest, że Rada Miejska chce wyeliminować
kolej
z Zamościa. Zapis w planie zagospodarowania przestrzennego , dotyczący
likwidacji torów przebiegających przez Starówkę, został wniesiony pod
naciskiem
Głównego Konserwatora Zabytków.


Coś ten konserwator strasznie antykolejowy jest. Jak liwkidowano Hrubieszowską
KD, to palcem nie kiwnął póki z sieci nie zostało ledwie 15km i jakies
szczątki wyposażenia w Werbkowicach.


Przeniesienie stacji kolejowej do Zawady,
powiedział TZ Zbigniew Harasim, jest mało zasadne. Miasto pozbawione
przemysłu
musi szukać rozwoju w turystyce. Jak to czynić bez kolei. Byłoby to
jednocześnie
ogromne utrudnienie dla mieszkańców i spowodowało zwolnienie części
pracowników
stacji PKP, a do tego nie wolno dopuścić".


Ciekawe, że winnych regionach turystycznych, jakoś niekt nie myśli o
pozbywaniu się kolei, wręcz odwrotnie. Np. odkąd reaktywowano połącznie Ełk -
Suwałki liczba pociągów na nim wciąż rośnie. Jednak Podlaskie wie co robi.
Pozdrawiam, BS.


Źródło: topranking.pl/1573/dworzec,pkp,zamosc,zawada.php