Start JUTRObiuro turystyczne turysta koszalin Biuro podróży podróżniczek Wrocław Biuro polowań polowanie na Białorusi Biuro podróży Krakowska Kraków Biuro Nieruchomości Bochnia Brzesko Biuro numerów numery prywatne Biuro podruzy LOT w Łodzi Biuro Studiów i Ekspertyz Sejmu Biuro Podróży Wolski Kołobrzeg Biuro Turystyki Aktywnej HORN komputer lajon 112
index 22880
crack do gry mafia
Człowiek po zawale
cennik pks nysa
 

JUTRO

Temat: Unijne tablice rejestracyjne.
Biuro Informacji i Promocji MTiB informuje, że 2 maja 2006 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 20 kwietnia 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. Nr 70, poz. 489), które wprowadza unijny wzór tablic rejestracyjnych.

W nowym wzorze tablic rejestracyjnych w lewej części tablicy na niebieskim tle znajduje się symbol Unii Europejskiej (12 pięcioramiennych gwiazdek barwy żółtej, ułożonych na obwodzie okręgu) oraz znak z literami „PL” barwy białej wyróżniający państwo rejestracji pojazdu.
Informujemy, że tablice rejestracyjne wydane przez organy rejestrujące do dnia 1 maja 2006 r. zachowują ważność. Rozporządzenie umożliwia jednak, na wniosek właściciela pojazdu, wymianę posiadanych tablic rejestracyjnych na tablice nowego wzoru, z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.
Wprowadzenie nowego wzoru tablic rejestracyjnych nie wiąże się ze zmianą opłat za ich wydanie, pobieranych przez organ rejestrujący.
Nowy wzór tablic rejestracyjnych odpowiada wymaganiom Rozporządzenia Rady WE Nr 2411/98 z dnia 3 listopada 1998 r. w sprawie uznawania w ruchu wewnątrzwspólnotowym znaków wyróżniających Państwo Członkowskie, w którym zarejestrowano pojazdy silnikowe i ich przyczepy.
Nowe przepisy zachowują dotychczasowy wzór nalepki kontrolnej umieszczanej na przedniej szybie pojazdu z flagą Polski i znakami „PL”.

Źrodło: Ministerstwo Transportu i Budownictwa.
Źródło: forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=14519



Temat: MRT, Military Air Routes

Może i taki sobie , ale w Szwecji też maja briefing , a koordynacja jakaś pewnie istnieje :) Chyba ,że ciagle jestesmy białą plamą na mapie Europy :) Nie jestem specjalistą od briefingów krajów ościennych, ale przypuszczam, że za granicą na pytanie o MRT w Polsce co najwyżej można by dostać nasze AIP, żeby sobie poczytać. Nie sądzę, żebyśmy byli jakąś białą plamą - u nas też cudów nt. zagranicy raczej nie uświadczysz, bo co kraj to obyczaj - nie da rady całego świata ogarnąć w skromnym czasem biurze np. na regionalnym lotnisku.
Lotnictwo komunikacyjne (a ściślej latające wg IFR w przestrzeni kontrolowanej) ma łatwiej, bo planuje loty w sieci dróg lotniczych, a dostępność tychże jest publikowana z dziennym wyprzedzeniem dla całej Europy i każdy briefing takie informacje ma. Ale powtarzam - opisuje się tam tylko dostępność dróg, a nie aktywność stref, w których latać nie wolno (czyli ograniczających drogi), więc filozofia jest odwrotna.
Wcześniej pisałeś o lądowaniu na lotnisku w północnej Polsce i zasięgnięciu języka jak tam dalej "dróżka na Gród Kraka wygląda". Ale nadal twierdzę, że to słaby pomysł, bo czy to lecąc ze Szwecji do EPSC czy do EPGD już po drodze na te lotniska mogą się czaić "miśki" ;)
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=19232


Temat: Tablice rejestracyjne unijne
26 kwietnia 2006 19:29
UNIJNE TABLICE REJESTRACYJNE


Biuro Informacji i Promocji MTiB informuje, że 2 maja 2006 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 20 kwietnia 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. Nr 70, poz. 489), które wprowadza unijny wzór tablic rejestracyjnych.

W nowym wzorze tablic rejestracyjnych w lewej części tablicy na niebieskim tle znajduje się symbol Unii Europejskiej (12 pięcioramiennych gwiazdek barwy żółtej, ułożonych na obwodzie okręgu) oraz znak z literami „PL” barwy białej wyróżniający państwo rejestracji pojazdu.

Informujemy, że tablice rejestracyjne wydane przez organy rejestrujące do dnia 1 maja 2006 r. zachowują ważność. Rozporządzenie umożliwia jednak, na wniosek właściciela pojazdu, wymianę posiadanych tablic rejestracyjnych na tablice nowego wzoru, z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.

Wprowadzenie nowego wzoru tablic rejestracyjnych nie wiąże się ze zmianą opłat za ich wydanie, pobieranych przez organ rejestrujący.

Nowy wzór tablic rejestracyjnych odpowiada wymaganiom Rozporządzenia Rady WE Nr 2411/98 z dnia 3 listopada 1998 r. w sprawie uznawania w ruchu wewnątrzwspólnotowym znaków wyróżniających Państwo Członkowskie, w którym zarejestrowano pojazdy silnikowe i ich przyczepy.

Nowe przepisy zachowują dotychczasowy wzór nalepki kontrolnej umieszczanej na przedniej szybie pojazdu z flagą Polski i znakami „PL”. (jb)

źródło: MTIB http://www.mtib.gov.pl/aktualnosci/2310.html
Źródło: norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2481


Temat: [WPK & DZ]Unia dala kase (o kolei na Pyrzowice)
Jeszcze raz to samo o budowie linii do Pyrzowic. Polecam fragment o koncepcji UM Chorzów wyrugowania dworca Chorzów Miasto z centrum...

http://www.chorzowianin.pl/news-362.html



Chorzowianin 2009-06-24
Pierwszy krok do Pyrzowic
Budowa połączenia kolejowego łączącego Katowice z Międzynarodowym Portem Lotniczym w Pyrzowicach staje się coraz bardziej realna. Linia z szybkimi, nowoczesnymi pociągami ma biec z Katowic przez Chorzów, Bytom i Piekary Śląskie.
Przygotowanie dokumentacji techniczno-projektowej oszacowano na 30 mln euro. Pieniądze na ten cel mają trafić z funduszy Unii Europejskiej. O szybkim połączeniu kolejowym z Pyrzowicami ,dzięki któremu pasażerowie mieliby dojechać z Katowic na lotnisko w 30 minut, mówi się od lat. W tym roku, projekt wpisany na listę Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 wydaje się być coraz bliższy realizacji. Podczas majowej sesji Rady Miasta przyjęto nawet stanowisko w sprawie budowy połączenia kolejowego Katowice – Międzynarodowy Port Lotniczy „Katowice” w Pyrzowicach.

– Port lotniczy wyrasta na jeden z najważniejszych w naszym kraju. Budowa tego połączenia to sprawa bardzo ważna dla naszego miasta i regionu – uzasadniał Jan Michalik, zastępca prezydenta Chorzowa ds. technicznych. Uchwała trafiła m.in. do ministra infrastruktury, posłów i senatorów województwa śląskiego. W przedsięwzięcie mocno zaangażowały się także władze Bytomia. A biuro prasowe UM w Bytomiu już odnotowuje sukces informując, że starania śląskich samorządowców zostały docenione. Dzięki czemu Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zostawiło na liście najważniejszych inwestycji połączenie kolejowe z Pyrzowicami. Miliony euro trafią więc na projekt z kasy Unii.

Marek Kopel, prezydent Chorzowa zaznacza, że połączenie kolejowe z Pyrzowicami było od zawsze projektem kluczowym. – O przyznaniu środków na ten cel
zadecydowali politycy. Teraz możemy zrobić pierwszy krok w kierunku budowy tego połączenia – dodaje.

O tym, którędy będzie przebiegała nowa trasa dowiemy się dopiero po opracowaniu dokumentacji, co może potrwać nawet półtora roku. Na razie pozostaje tylko „gdybać”. Władze miasta od dawna jednak myślą o przeniesieniu na obrzeża linii kolejowej łączącej Chorzów Batory z Bytomiem („Chorzowianin” 7.02.2007). Trasa omijałaby centrum. Sam dworzec w środku miasta stałby się więc bezużyteczny. Marek Kopel nie ukrywa, że w ten sposób wygospodarowałaby się ogromna, otwarta przestrzeń. – Miasto zyskałoby spore możliwości rozwoju w tym kierunku – mówi prezydent. Według wstępnych planów szybka kolej zatrzymywałaby się w okolicach ulicy 3 Maja. Część trasy przebiegałby także ul. Gwarecką, co nie jest dobrą informacją dla mieszkańców tamtejszych bloków. Niewykluczone, że kilka domów będzie trzeba wyburzyć. Być może, bo planów jeszcze nie ma.

Jacek Karniewski, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych w Katowicach na razie woli nie udzielać żadnych informacji związanych z budową nowego połączenia. - Oficjalnie na liście ministerstwa projekt ma się znaleźć w lipcu. Wtedy będę mógł podzielić się wiadomościami - informuje.

Szacunkowa wartość całej inwestycji wynosi ponad 1,2 miliarda złotych. Procedura przygotowania dokumentacji techniczno-projektowej ma ją tylko rozpocząć. M. Kopel nie ukrywa, że od zrobienia pierwszego kroku do zakończenia realizacji zadania jest daleka droga. Bowiem o tym, czy budowa szybkiego połączenia kolejowego z Pyrzowicami nie utknie w fazie projektów zadecydują politycy.
Wojciech Zawadzki


O ile dobrze pamiętam plan przesunięcia odcinka CB-CS znalazło się dwa lub trzy lata temu w oficjalnej prezentacji PKP PLK na temat inwestycji na Śląsku...
Źródło: 785mm.pl/viewtopic.php?t=1431