Start JUTROBiura Nieruchomości Słupsk Słupsk biura nieruchomości prowizję kiedy zapłata biura podróży oferta poza sezonem biura pracy firm zagranicznych Biura podruży wycieczki szkolne biura nieruchomości bielsko biała biura Nieruchomości w Lesznie Wlkp Biura Nieruchomości Stalowa Wola biura pośrednictwa pracy Poznań Biura tłumaczeń na wschodzie polski cleoni kinkiet caspe 40 pelny
lahka muza
toshara 1 7 czy 1 8
levar burton
webpralki przemyslowe poznan
 

JUTRO

Temat: Newsletter 28
Z czym do Monachium?
Z czym do Monachium?

By znaleźć przyszłych właścicieli miejskich nieruchomości, gmina wystawia się w
październiku na Targach Nieruchomości o Przeznaczeniu Gospodarczym "Expo Real"
w Monachium. To jedna z największych imprez z branży nieruchomości w Europie. -
Na pewno zaprezentujemy tam kamienicę w Rynku 49. - Oferta już cieszy się
sporym zainteresowaniem - przyznaje Regina Danek. Cenę wywoławczą ustalono na
9,5 miliona złotych, ale będzie bonifikata, bo kamienica jest wpisana do
rejestru zabytków. Na trzech tysiącach metrów kwadratowych mogą się rozwijać
usługi, handel czy funkcjonować biura. Plan miejscowy przewiduje też
apartamenty mieszkalne od drugiej kondygnacji wzwyż oraz budowę parkingu
podziemnego.

W Monachium Wrocław zaprezentuje także działkę przy ulicy Skłodowskiej-Curie,
której nie udało się sprzedać w pierwszym przetargu. - To atrakcyjny grunt, bo
znajduje się na przeciwko budowanego Pasaż Grunwaldzkiego, dlatego specjalnie
ustaliliśmy datę drugiej licytacji na 25 października, czyli już po
monachijskich targach - mówi dyrektor Danek. Teraz miasto chce sprzedać grunt
za 5 mln 778 tys. złotych. W czerwcu za 7880 metrów kwadratowych chciało ponad
1 mln 350 tys. złotych więcej.

Przed rokiem na targach w Monachium belgijska firma Ghelamco zainteresowała się
działką przy placu Bema, kupiła ją i będzie na niej stawiać biurowiec. Tym
razem Wrocław po raz kolejny pokaże inwestorom teren przy ulicy Hlonda obok
Ostrowa Tumskiego. Biuro Rozwoju Wrocławia widzi tam terminal turystyczny z
restauracjami, hotelem i parkingiem dla autobusów wycieczkowych.

Hitem naszej oferty będzie 4,5 hektara pod Centrum Południowe przy ulicy
Powstańców Śląskich. Plan miejscowy jest już opracowywany, powinien być gotowy
w przyszłym roku i wtedy może dojść do jednej z największych transakcji, bo w
tym miejscu przewidziana jest wysoka zabudowa konferencyjno-biznesowa z
hotelami, restauracjami i ekskluzywnymi apartamentami.

BIZNES WROCŁAWSKI
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,550,29589602,29589602,Newsletter_28.html



Temat: Spełnić marzenie o metropolii czy pielęgnować o...
biznes - nawozem ogrodu !
światowy, znów coś sensownego napisał, Olsztyn potrzebuje ściągnąć żywą
kasę.Oprócz jednolitej koncepcji na siebie, infrastruktury to jest
najważniejsza sprawa.
Wszyscy chyba zgadzamy się, że powinno to być coś co może współgrać z ideą
ogrodu. I wszyscy wiemy, że we współczesnym świecie się da.
Zdaję sobie sprawę ,że utrzymanie zieleni w mieście - to ogromny koszt i mogą
sobie na to pozwolić jedynie miasta, które mają zapewnione podstawy. Zieleń,
szczególnie urządzona jest niewątpliwie luksusem. Ale jeśli zgadzamy się, że
chcemy żeby miasto takie było, to już jest jakiś plan, teraz potrzeba tylko
znaleźć metody jak to osiągnąć.
A osiągniecie tego MUSI być wielowymiarowe. I wykwalifikowane usługi, i
turystyka i administracja, sanatoria i inne medyczne cuda, i duże zakłady
pracy, sektor nowoczesnych technologii itp. itd.
Jak widzicie, wymieniam tu wszystkich z nas - bo to my tworzymy kapitał
miasta. Wieżę,że działając we własnych "ogródkach' w jednym kierunku mamy
wielką siłę zmieniania miasta na lepsze.

Ale wracając do wielkiej, twardej kasy .

Miastu potrzeba zastrzyku takowej. Tylko jak ją ściągnąć?
I o tym jest właśnie postulat rozszerzenia śródmieścia o nowoczesną część.
Olsztyn chce się rozwijać a dusi się w historycznej tkance. Jaki wybór działek
ma inwestor, chcący postawić biurowiec klasy A ?( a klientów na biura znalazł
by sporo) Taki inwestor potrzebuje atrakcyjnej lokalizacji, atrakcyjnej ceny
oraz pracowników, następnie popytu na swój produkt. Co oferujemy inwestorowi,
który chciałby u nas postawić już przysłowiowe call center? Potrzebujemy
wyznaczonego miejsca dla biznesu. Marzy nam się właśnie wykształcenie
nowoczesnej dzielnicy- nazywamy ją może na wyrost- biznesowej. W osi
Al.Piłsudskiego do Dworcowej. Tam gdzie będzie leciał tramwaj w miejskiej
wersji. Potrzebna wyraźna, jak kampania promocyjna, zachęta dla inwestorów,
czytelny plan zagospodarowania,świetna obsługa komunikacyjna i jaką tylko chcą
byle by zainwestowali swoją żywą kasę, zostali, związali się z tym miastem.
A kilka fajnie zaprojektowanych biurowców na pewno nam ogrodu nie popsuje.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,64,107037758,107037758,Spelnic_marzenie_o_metropolii_czy_pielegnowac_o_.html


Temat: [SwKD] Przejazd w Hajdaszku - galeria z odbudowy


Mhm. A teraz pytanie za 100 punktów:
Ile przychodu wygeneruje naprawienie tego przejazdu?

Mhm. A teraz pytanie za 100 punktów:
Ile przychodu wygeneruje naprawienie tego przejazdu?


Witam

Skądinąd bardzo dobre pytanie. Wszystko zależy od ciągu dalszego tej inwestycji,
która - tu zapewniam, (jeśli coś się radykalnie nie zmieni zgodnie z
zapowiedziami udziałowców, które jednak mogą być tylko sposobem na sezon
ogórkowy - choć nie wolno ich ignorować - w końcu wybory za pasem) będzie
kontynuowana. A jak w każdej inwestycji zawsze istnieje ryzyko gospodarcze
poniesienia straty. Inaczej nawet według ustawy działalność spółki nie byłaby
uznawana za takową. Wracając jednak do przejazdu - już on sam i jego odtworzenie
wygenerowało przychód. Zarządca drogi wykreślając z planu robót wykonanie nowego
przejazdu w Hajdaszku, a niszcząc stary bez zgody konserwatora zniszczył tym
samym zabytek prawem chroniony. Odtworzenie przejazdu było tylko działaniem,
które miało na celu powrócenie do stanu poprzedniego, było po fakcie uzgodnione
ze wszystkim stronami po interwencji dyrekcji kolejki i miłośników. Na mocy tego
kolejka została podwykonawcą budowy przejazdu w Hajdaszku, za które płacił
Zarząd Dróg. Dzięki temu zyskała fundusze, które mogą być przeznaczone na
odbudowę mostka na szlaku Hajdaszek Stawiany (3,79km).

Co nam wymiernie da ten przejazd?

Nie był przygotowany żaden biznesplan dla przedsięwzięcia dotarcia do Stawian
Pińczowskich bo nie było takiej potrzeby jak dotąd. Nie było jej bowiem plany
jakie były w porozumieniu z lokalnym samorządem w kwestii Hajdaszka już od kilku
lat leżą w jakimś kącie pokryte kurzem zapomnienia. Zgodnie z nimi na niemal
całkowicie opuszczonej stacji miało zostać otwarte biuro turystyczne kolejki z
przystankiem przy drodze 766, a dodatkowo jej wnętrza miały być wydzierżawione
na klimatyczny lokal gastronomiczny jak za dawnych dobrych czasów. Można było na
adaptację i ratowanie zabytku pozyskać pieniądze z Unii, ale komu się chciało.
Kolejka swoimi skromnymi środkami nie jest w stanie opłacić specjalistów
wysokiej klasy od pisania wniosków, ani też nie ma żadnych podstaw do tego bo
właścicielem na mocy ustawy jest samorząd. Na samorządzie też spoczywa staranie
się o takowe dotacje i inwestowanie wkładu własnego.

Przejazd jest swoistym oknem na świat dla kolejki, bez którego dalsze
perspektywy rozwoju i zróżnicowania oferty byłyby niemożliwe. Szkoda było
zaprzepaścić szansy na jego odbudowę, a poza tym prawnie się to kolejce
należało. Jednak przy aktualnym porozumieniu stron, rozmowa o wyciągnięciu
konkretnych zysków z jego istnienia i połączenia ze Stawianami są tylko pobożnym
życzeniem i kto wie czy nie marzeniem ściętej głowy...

Stawiany są w tej chwili jedyną ocalałą stacją styczną kolejki. Co prawda układ
torowy po stronie stacji normalnej (Kielce - Busko) jest odcięty od rampy
transporterowej, a ruch osobowy zawieszony, pojawiają się tylko sporadyczne
zdawki. Jednak i w tej zapomnianej linii drzemie potencjał. Wystarczy
przeczytać, być może też pobożne życzenia Koalicji na rzecz rozbudowy linii
Tarnów - Busko Zdrój Międzymiastówki Anarchistyczna Tarnów - Dąbrowa Tarnowska.

http://zb.eco.pl/zb/125/transpor.htm

Jeśli doszłoby do tego, a są plany budowy transbalticy (w końcu szczucinka nadal
nie została definitywnie wykreślona), to kolejka zyskałaby bezdyskusyjny atut
mając z nią stację styczną, nawet jeśli by to nie był tor do toru. Poza tym
kiedyś konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu mostów. Trzeba
będzie utrzymać ruch turystyczny w oparciu o nowe atrakcje i taką może będzie
uruchomienie odcinka Pińczów - Chmielnik? Imprezy powiązane z PKP? :D Powraca
również temat uruchomienia rekonstrukcji działania imponującej stacji
przeładunkowej w Stawianach dla turystów zagranicznych. Jest na to szansa,
więcej trzeba zacząć poważnie, dalekowzrocznie myśleć i działać by ją
wykorzystać, patrząc się dalej niż do następnych wyborów. Możliwości jest dużo
zatem zapraszam tęgie głowy do przestawienia się na model optymistyczny mimo
wszystko...

Pozdrawiam
Maciek

http://www.ciuchcia.eu


Źródło: topranking.pl/1570/swkd,przejazd,w,hajdaszku,galeria,z,odbudowy.php


Temat: Legia bedzie miala nowy stadion
W koncu cos sie ruszylo w tej sprawie.

http://www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_...

Nowy stadion stanie za dwa lata?

Stołeczni radni zgodzili się na powołanie spółki, która ma zbudować duży
stadion piłkarski na Legii. Na razie jedynym udziałowcem spółki będzie
miasto.

To kolejny formalny krok do tego, by Warszawa wreszcie doczekała się
dużego stadionu piłkarskiego z prawdziwego zdarzenia. Miałby on
pomieścić ok. 35 tysięcy widzów. Wokół nowego stadionu na terenie starej
Legii powstałby też kompleks handlowo-usługowy, korty i zaplecze
hotelowe. Kiedy ta ambitna wizja się ziści?

- Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to stadion mógłby powstać w półtora
roku od rozstrzygnięcia przetargu - mówi przewodniczący Rady Warszawy
Wojciech Kozak, jeden z inicjatorów budowy stadionu. - Mam nadzieję, że
w 2005 r. będzie można rozgrywać już na nim mecze.

Problem jednak w tym, że koncepcji funkcjonowania spółki było już kilka.
Pierwotnie miały ją zawiązać miasto, Polski Związek Piłki Nożnej i
przedstawiciele Legii (list intencyjny w tej sprawie został podpisany w
2001 r.).

Teraz radni zdecydowali, że ma to być jednak jednoosobowa spółka miasta.
To oznacza, że warszawski samorząd będzie właścicielem 100 procent
udziałów. To prezydent Lech Kaczyński miałby powołać radę nadzorczą i
zarząd spółki i później ogłosić przetarg na inwestora.

- Dopiero wówczas, gdy rada i zarząd opracuje szczegółową koncepcję i
ogłosi przetarg, będzie można powołać spółkę-córkę, w skład której wejdą
także Legia SSA i przedstawiciele inwestora - mówi Artur Piłka, szef
miejskiego biura sportu, turystyki i wypoczynku.

Według listu intencyjnego warszawski samorząd miałby też wnieść do
spółki aportem teren przy Łazienkowskiej (to 11,5 hektara atrakcyjnie
położonego terenu), który właśnie pod takim warunkiem miasto kupiło od
Agencji Mienia Wojskowego za 16 mln zł. Ale rajcy na ostatniej sesji
trochę pokrzyżowali te plany. Zdecydowali, że grunt zostanie wniesiony
do spółki dopiero po opracowaniu biznesplanu i wyłonieniu inwestora.

Potrzeba na to jeszcze jednej specjalnej zgody rady. Po co taka
przewlekła procedura? - Chcemy trzymać rękę na pulsie. Nie możemy
zgodzić się na to, by grunt poszedł w niepowołane ręce - zwracają uwagę.

Tym samym kapitał założycielski spółki został zmniejszony z planowanych
70 mln zł do zaledwie... 1,8 mln zł.

Radni mnożą wątpliwości i przeszkody. Sprawa ciągnie się już od ponad
dwóch lat. Czas mija, a kibice mają coraz większe obiekcje, czy stadion
w ogóle powstanie. Urzędnicy utrzymują, że już kilka poważnych
konsorcjów jest zainteresowanych tą inwestycją. Nazw nie chcą zdradzić.

- Cztery firmy przedstawiły już biznesplan. Liczę, że zgłosi się ich
więcej. Wybierzemy najlepszą ofertę - zapowiada Artur Piłka.

DATA: 5-6.07.2003

Pozdrawiam
Darek


Źródło: topranking.pl/1792/legia,bedzie,miala,nowy,stadion.php


Temat: Szansa dla Polski?? Czy kolejny absurd Rządu??
Szansa dla Polski?? Czy kolejny absurd Rządu??
Czy Polska powiększy swoje terytorium?

Polska ma szanse na największy wzrost PKB w Europie w obecnym roku lub stać
się jedynym państwem, który w ogóle go odnotuje – donosi Onet.pl
(biznes.onet.pl/0,1943210,wiadomosci.html).Rząd wychodząc naprzeciw tym
doniesieniom poinformował o nowym planie inwestycyjnym dla naszego kraju. Z
ostatnich informacji wynika, że w związku ze stworzeniem nowego planu Rządu na
czas kryzysu, Polska zamierza rozpocząć inwestowanie na Świecie. Jednym z
projektów, które ostatnio wypłynęły na światło dzienne jest inwestycja w
nieruchomości a konkretnie zakup wyspy Great Hans Lollik
(en.wikipedia.org/wiki/Hans_Lollik_Island ).


Spośród wielu propozycji Rząd wybrał najlepszą, przygotowaną przez
specjalistów z Pressiton Estate.

"Nasza firma, jako członek międzynarodowej grupy Pressiton, posiada
doświadczenie zdobyte na wielu rynkach, które z powodzeniem wykorzystaliśmy
przy tworzeniu oferty" - wyjaśnia Piotr Pawlikowski, Specjalista ds
Nieruchomości Zagranicznych w Pressiton Estate.

Great Hans Lollik znajduje się u wybrzeży Zatoki Meksykańskiej a jej wartość
jest szacowana na ok. 45 mln $. Inwestycja ta w całości ma być pokryta z
rezerwy na inwestycje w turystykę.


Decyzja w tej sprawie zapadła na wczorajszym posiedzeniu Sejmu (421 posłów
głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu, a 38 głosowało przeciwko tej
inwestycji). O pozytywnej decyzji zdecydowało kilka argumentów, takich jak:
chęć powiększenia terytorium kraju o region w ciepłym klimacie, a także szansa
na zwiększenie atrakcyjności Polski w rankingach krajów popularnych pod
względem turystycznym.

W związku z tą informacja wiele firm upatruje swojej szansy na zysk. Jedną z
nich jest biuro turystyczne Interclub z Ukrainy, które jako jedno z pierwszych
złożyło zapytanie o możliwość zaoferowania uroków wyspy swoim klientom. W
przetargu na te usługi firma ta rywalizuje m.in. z jednym
z najpopularniejszych internetowych biur podróży Tourispol.com.


Wyspa nie ma jeszcze rozbudowanej infrastruktury w czym również upatrują
szanse dla siebie firmy
z branży budowlanej i deweloperskiej. "Nasza firma ma już plany
zagospodarowania terenu oraz przybrzeża" – poinformował nas przedstawiciel
firmy Polconstruct - Pani Aleksandra Pasek.Finalizacja zakupu oraz ogłoszenie
zwycięzców poszczególnych przetargów nastąpi do końca tego tygodnia.

Źródło: www.pressitonestate.com/articles
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,50,93536867,93536867,Szansa_dla_Polski_Czy_kolejny_absurd_Rzadu_.html